حمله پهپادی دیگر مقاومت عراق به اهداف اسرائیلی؛ این‌بار جولان اشغالی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان»
سرخط خبرها

نماینده مجلس: ۴۰.۹ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند| شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه علمی به کشور مهیا شده است

  • کد خبر: ۱۳۱۸۰۷
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
نماینده مجلس: ۴۰.۹ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند| شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه علمی به کشور مهیا شده است
نماینده تهران در مجلس با اشاره به بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور گفت: طبق آمار منتشر شده شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور مهیا شده است، اگر مسئولان و متولیان امر درصدد بازگشت نخبگان به کشور هستند تلاش کنند تا سایر نخبگان علمی امروز مهاجرت نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اقبال شاکری در مورد مهاجرت نخبگان دانشگاهی گفت: نخبگان رکن اصلی پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شوند و این مهم تا زمانی که این مسئله مورد بی‌مهری قرار بگیرد بی تردید توسعه‌ای در کشور رخ نخواهد داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در مورد مهاجرت نخبگان باید وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی هر کدام به اندازه نقش و سهمی که دارند ورود کنند تا شرایط زندگی را برای ماندگاری نخبگان علمی در کشور مهیا کنند.

وی در ادامه یادآور شد: بخشی از نیاز نخبگان به خواسته‌های مادی از قبیل مسکن، اشتغال، حقوق مکفی و... باز می‌گردد و بخشی دیگر به ارتقاء سطح علمی آن‌ها مرتبط است، دانش آموختگان علمی در تمام سطوح نیازمند دیده شدن هستند باید برای توسعه و آبادانی کشور از ظرفیت آن‌ها حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بازگشت تعدادی از نخبگان به کشور، تاکید کرد: طبق آمار منتشر شده شرایط بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور مهیا شده است، اگر مسئولان و متولیان امر درصدد بازگشت نخبگان به کشور هستند تلاش کنند تا سایر نخبگان علمی امروز مهاجرت نکنند و یا شرایط بازگشت دیگر نخبگان به کشور فراهم شود.

شاکری با اشاره به مهاجرت نخبگان علمی از کشور، تاکید کرد: در حال حاضر ایران و سایر کشور‌های در حال توسعه محل پرورش نخبه برای کشور‌های توسعه یافته شده‌اند، خروج تعداد کثیری از نخبگان در سایه بی توجهی مسئولان موجب ناامیدی بسیاری از جوانان تحصیلکرده شده است؛ باید شرایط ماندگاری تمام نخبگان در کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یاد آور شد: حدود ۴۰،۹ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بیکار هستند اگر تمام دستگاه‌های اجرایی از تنبلی، سستی و راحت طلبی جدا شوند و خواستار افزایش بیشتر محصولات داخلی تا مونتاژ کردن آن‌ها باشند؛ بی‌تردید شاهد رشد اشتغال در کشور خواهیم بود. شرکت‌های دانش بنیان باید به همه شکل حمایت شوند تا شاهد حضور نخبگان در این شرکت‌ها در جهت حل مشکلات کشور باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس برخی از موانع راه فعالیت نخبگان را با تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها  برداشته و تلاش می‌کند تا مسیر‌های دیگر را نیز برای ماندن و فعالیت نخبگان در کشور هموار کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->